2008. november 15., szombat

Felháborító: Miért nem érzik jól magukat a magyar orvosok? - Fogyásakadémia


Az elmúlt egy évben egyre türelmetlenebbek a betegek, amely gyakran okoz nehézségeket az orvosok számára – derül ki a GfK LHS Healthcare betegellátást az orvosok szemszögéből felmérő aktuális kutatásának eredményeiből. A gyógyító szakemberek véleménye szerint jelenleg egyoldalú a betegek tömegtájékoztatása és informálása. Pozitívan ítélik meg az interneten elérhető tájékoztatást, ugyanakkor előfordul a félretájékoztatás is, amely gyakran nehézséget okoz a betegellátásban.
A GfK LHS Healthcare aktuális, 2008 szeptemberében és októberében 170 orvossal egyéni és csoportos interjúk formájában végzett vizsgálatában arra kereste a választ, hogy az orvosok mit gondolnak, hogyan értékelik a betegellátás változásait. A kutatás az egy évvel ezelőtt lefolytatott vizsgálat nyomon követéseként valósult meg.

A személyes beszélgetések rávilágítottak arra, hogy hasonlóan a tavalyi eredményekhez az orvosokban komoly dilemmák merülnek fel mindennapos munkájukkal kapcsolatban. Sokan úgy érzik, több munkát kell vállalniuk, több munkahelyen kell egyszerre dolgozniuk a megfelelő jövedelem elérése érdekében. Ez nagyon sok feszültséggel jár számukra, mind az időbeosztást, mind pedig az energiaráfordítást tekintve.

Úgy érzik, hogy valójában szolgálatot kell(-ene) teljesíteniük és nem szolgáltatást biztosítaniuk. Ennek következtében azt tapasztalják, hogy elvárás a betegek részéről, hogy az orvos mindig mindenki számára rendelkezésre álljon, elérhető legyen, tökéletesen teljesítsen, és mindazért is vállalja a felelősséget, amiről esetleg nem tehet. A beavatkozások kockázatát is sok esetben az orvos hibájaként értelmezik a betegek, és sokszor azonnal műhibának tulajdonítják azt.

A kvalitatív felmérés eredményeiből kiderül, hogy az elmúlt egy évben az orvosok egyre növekvő türelmetlenséget tapasztalnak a betegek részéről. Elmondásuk szerint ez Budapesten nagyobb mértékű, mint vidéken. Itt a türelmetlenség erős követelődzéssel, és akár agresszív viselkedéssel is párosul. Többször előfordul, hogy a beteg vélt sérelme miatt panasszal fordul az intézmény vezetéséhez, vagy az orvos 5 perces késése miatt feljelentést tesz az Egészségbiztosítási Felügyeletnél.

A betegek tömegtájékoztatásában és informálásában egyoldalúnak vélik a mostani gyakorlatot. Szerintük szinte csak a negatívumok kerülnek a híradásokba és azok is többnyire felerősítve, kisarkítva. A pozitívumokról, az eredményekről és a mindennapos sikeres erőfeszítésekről kevés szó esik.(Forrás: Privátbankár.hu)

És mi lenne a megoldás?
A megelőzés hatékonyabb minden gyógyításnál. Kínában az orvosokat már a császárok idején is akkor fizették meg jól, ha nem volt beteg a faluban. Ő ugyanis személyes tanácsadást végzett, ismerte a családok felmenőinek minden betegségét, tehát időben megadta a kellő tanácsot. Ezt a preventív szolgálatot igyekszik megoldani egy szenzációs találmány, aminek most egy hét múlva lesz a Világpremierje a

Budapesti Kongresszusi Közpotban.

Jegyek még kaphatók rá korlátozott számban:

>>>>>>> Klikk ide <<<<<<<

A kongresszus időpontja:
2008. november 22-23

Nézd meg ezt a 8-perces videót a fenti oldalon, ami megváltoztathatja a Te egészségi állapotodat is!

Fogyásakadémia

Nincsenek megjegyzések:

PageRank Kereső optimalizálás

FOGYÁSAKADÉMIA: "Szeretnél végre egy cuki csiniruhában randira menni?"