hogy miért híznak olyan sokan, hanem az, hogy miért léteznek még egyáltalán soványak, ha ennyire sok körülöttünk az élelem. Egyik délelőtt bekapcsoltam a tévét, hogy élelmiszerreklámokat nézzek. Amerikában sem jobb a helyzet, hiszen a Journal of Nutrition Education 2001-ben közzétett tanulmánya szerint egy amerikai gyerek majd' tízezer ételt-italt hírdető reklámot lát évente. Mit tehet egy zödségpárti szülő?
"Mérgező környezetben élünk - állítja Kelly Brownell, a Yale Egyetem táplálkozási és testsúly-rendellenességekkel foglalkozó központjának igazgatója. - Mintha egy olyan városban próbálnánk alkoholistákat kezelni, ahol háromlépésenként van kocsma. Az egészségtelen étel olcsó, nagyban hírdetik, és mesterségesen javítják az ízét. Az egészséges étel nehezen kapható, reklámja sincs és drágább. Ha ezt egy marslakó látná, mi mást jósolna, mint járványos elhízást?"
Talán egy gazdagmamára lenne szükség a háj elleni harcban, aki nem olyan régimódi, kockás kötényes mama (mint azt egy alábbi filmünkben láthatod), s nem is egy zöldség-gyümölcsmániás, hanem kellő ismeretekkel rendelkezik az egészséges reggeliről, hiszen a legfontosabb étkezésünk a reggeli.
"Ma már a gyorsétterem és a vendéglő lett a legfőbb konyhai eszköz" - jegyzi meg Harry Balzer, az amerikaiak étkezési szokásait 25 éve vizsgáló NPD piackutató cég elnöke.
"A tényleges táplálékszükségletünkkel alig törődünk!" Tanítványaival egyszer egy kísérlet résztvevőinek csőben sült spagettit adtak. "Egyik nap normális adagot tálaltunk, máskor a felével nagyobb porciót, de ugyanazon az áron. Ha többet adtunk, azt is megették. Egyszerűen nem hagyták abba az evést!"
A Fogyásakadémia tapasztalatai szerint tudjuk, hogy az emberek azért híznak, mert kicsivel többet esznek, mint amennyit elégetnek, azt viszont nem tudjuk, pontosan miért tesznek így.
Fogyásakadémia
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése